Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

Birdly

Graphomat jr.

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training

MyoSuit

HyperAura

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation

EcoTiles

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems

you+care

Shape Changing Surfaces and Structures

Sonic Playgrounds

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

A-Int
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

NetStepper2 wireless motion controller

Immersion by Inclusion

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

Through Momentum

VOGST

STST = Science Toys : Science Tools
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

The Stuff Between Us

Sonic Interaction Design

BeWear

Interfacing the Ocean

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)

Enactive Environments

Robjects for Children

SID Cost

ISEAR

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design
