Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

VOGST

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

Sonic Playgrounds

BeWear

NetStepper2 wireless motion controller

Robjects for Children

Immersion by Inclusion

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design

STST = Science Toys : Science Tools

ISEAR

EcoTiles
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

you+care
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation

Sonic Interaction Design

A-Int

The Stuff Between Us

HyperAura

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training

Almer Connect

Enactive Environments

MyoSuit

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

Through Momentum

Graphomat jr.

Shape Changing Surfaces and Structures

Interfacing the Ocean

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

Birdly
