Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

Robjects for Children

Immersion by Inclusion

MyoSuit

SID Cost

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design

EcoTiles

Shape Changing Surfaces and Structures

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training

A-Int

Sonic Playgrounds

Through Momentum

The Stuff Between Us

BeWear
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

NetStepper2 wireless motion controller

you+care

Sonic Interaction Design
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

VOGST

Graphomat jr.

ISEAR

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

Interfacing the Ocean

HyperAura

Almer Connect

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies

STST = Science Toys : Science Tools

Birdly

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems
