Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design

Graphomat jr.

ISEAR

Birdly

Sonic Interaction Design

MyoSuit

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

Immersion by Inclusion

VOGST

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

Shape Changing Surfaces and Structures

The Stuff Between Us

Sonic Playgrounds
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

SID Cost
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

you+care

Interfacing the Ocean

Robjects for Children

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation

EcoTiles

Almer Connect

A-Int

NetStepper2 wireless motion controller

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems

BeWear

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

STST = Science Toys : Science Tools

Enactive Environments

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies

HyperAura
