Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

Immersion by Inclusion

Graphomat jr.

VOGST

HyperAura

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies

The Stuff Between Us

BeWear

Through Momentum

you+care

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)

Robjects for Children

Shape Changing Surfaces and Structures

MyoSuit

Interfacing the Ocean

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training

Sonic Playgrounds

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design

NetStepper2 wireless motion controller
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

EcoTiles

Birdly

Sonic Interaction Design

ISEAR

SID Cost

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

Enactive Environments

STST = Science Toys : Science Tools

Almer Connect

A-Int

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems
