Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

The Stuff Between Us

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies

Interfacing the Ocean

EcoTiles

STST = Science Toys : Science Tools

Shape Changing Surfaces and Structures

VOGST

ISEAR

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training

Robjects for Children

Almer Connect

Immersion by Inclusion

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

Through Momentum
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)

BeWear

NetStepper2 wireless motion controller

Sonic Playgrounds
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

Graphomat jr.

you+care

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

HyperAura

Birdly

Enactive Environments

MyoSuit

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation

SID Cost

A-Int

Sonic Interaction Design
