Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

VOGST

Almer Connect

Robjects for Children

BeWear

SID Cost

Through Momentum

you+care

NetStepper2 wireless motion controller

Enactive Environments

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training

STST = Science Toys : Science Tools

The Stuff Between Us

EcoTiles

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)

Interfacing the Ocean

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems

Birdly

HyperAura

Immersion by Inclusion

Sonic Playgrounds

A-Int
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

Sonic Interaction Design

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

Shape Changing Surfaces and Structures

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

ISEAR

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

MyoSuit

Graphomat jr.

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies
