Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

Robjects for Children

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training

The Stuff Between Us

Graphomat jr.

Enactive Environments

Birdly

Sonic Playgrounds
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation

MyoSuit

VOGST

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

NetStepper2 wireless motion controller

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

Interfacing the Ocean

Almer Connect

HyperAura

SID Cost

BeWear

STST = Science Toys : Science Tools

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems

Shape Changing Surfaces and Structures

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies

ISEAR

Sonic Interaction Design

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)

Immersion by Inclusion

EcoTiles

Through Momentum

you+care
