Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

Graphomat jr.

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)

Through Momentum

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems

Birdly

ISEAR

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training

Sonic Interaction Design

Interfacing the Ocean

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

EcoTiles
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

you+care

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design

NetStepper2 wireless motion controller

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation

STST = Science Toys : Science Tools

VOGST

Robjects for Children

Immersion by Inclusion

Shape Changing Surfaces and Structures
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

The Stuff Between Us

Sonic Playgrounds

SID Cost

MyoSuit

A-Int

BeWear

Enactive Environments

HyperAura

Almer Connect
