Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

SID Cost

MyoSuit

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training

Robjects for Children

HyperAura

STST = Science Toys : Science Tools

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation

BeWear

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

VOGST

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

The Stuff Between Us

NetStepper2 wireless motion controller

Sonic Interaction Design

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

Sonic Playgrounds

Shape Changing Surfaces and Structures

EcoTiles

Immersion by Inclusion

Enactive Environments

Birdly

Almer Connect
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

Interfacing the Ocean

Through Momentum

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design

you+care

A-Int

ISEAR

Graphomat jr.
