Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

Shape Changing Surfaces and Structures

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training

STST = Science Toys : Science Tools

Sonic Interaction Design
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies

Birdly

Interfacing the Ocean

EcoTiles

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

Robjects for Children

Sonic Playgrounds

Digit Soil Membrane-Soil-Interface
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

Almer Connect

VOGST

you+care

ISEAR

The Stuff Between Us

Immersion by Inclusion

Through Momentum

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)

Graphomat jr.

SID Cost

HyperAura

A-Int

Enactive Environments

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design

NetStepper2 wireless motion controller

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems

MyoSuit

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation
