Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation

VOGST

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

ISEAR

you+care

Interfacing the Ocean

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems

Immersion by Inclusion

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training

Birdly

BeWear

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

Sonic Interaction Design

SID Cost

Enactive Environments

Shape Changing Surfaces and Structures

Through Momentum

STST = Science Toys : Science Tools

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

Almer Connect

MyoSuit

NetStepper2 wireless motion controller
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

Graphomat jr.

EcoTiles

The Stuff Between Us

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)

Sonic Playgrounds

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies

A-Int

HyperAura

Robjects for Children
