Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

Graphomat jr.

NetStepper2 wireless motion controller

Sonic Playgrounds

Enactive Environments
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

Almer Connect

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

The Stuff Between Us

Sonic Interaction Design

MyoSuit

Interfacing the Ocean

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

ISEAR

STST = Science Toys : Science Tools
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

VOGST

SID Cost

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems

Robjects for Children

Birdly

you+care

Immersion by Inclusion

HyperAura

Shape Changing Surfaces and Structures

EcoTiles

BeWear

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design

Through Momentum

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training
