Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

Immersion by Inclusion

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems

Enactive Environments

ISEAR

SID Cost

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)

NetStepper2 wireless motion controller

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

Almer Connect

Sonic Interaction Design

you+care

VOGST
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design

Shape Changing Surfaces and Structures

MyoSuit

Graphomat jr.

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training

Sonic Playgrounds

STST = Science Toys : Science Tools

HyperAura

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

Interfacing the Ocean

Robjects for Children

The Stuff Between Us

Through Momentum
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

A-Int

Birdly

EcoTiles

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation
