Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

ISEAR

HyperAura

Birdly

Robjects for Children

you+care

A-Int

Sonic Interaction Design

Sonic Playgrounds

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design

Interfacing the Ocean

EcoTiles

SID Cost

Shape Changing Surfaces and Structures

MyoSuit
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

BeWear

Graphomat jr.

Enactive Environments

Almer Connect

Immersion by Inclusion

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)

The Stuff Between Us

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems

VOGST

STST = Science Toys : Science Tools

NetStepper2 wireless motion controller

Through Momentum

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation
