Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

Immersion by Inclusion

VOGST

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems

Enactive Environments

The Stuff Between Us

Through Momentum

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies

you+care

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

Graphomat jr.

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training

Interfacing the Ocean

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

HyperAura

STST = Science Toys : Science Tools

Shape Changing Surfaces and Structures

A-Int
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

Sonic Interaction Design

SID Cost

Sonic Playgrounds

Almer Connect

BeWear

MyoSuit

EcoTiles

Robjects for Children

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

NetStepper2 wireless motion controller

ISEAR
