Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training

NetStepper2 wireless motion controller

Immersion by Inclusion

Sonic Interaction Design

STST = Science Toys : Science Tools
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems

Through Momentum

A-Int

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies

Graphomat jr.

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

ISEAR

Shape Changing Surfaces and Structures

VOGST

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation

SID Cost

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

Interfacing the Ocean

HyperAura

The Stuff Between Us

MyoSuit

Birdly

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design

Enactive Environments

you+care

BeWear

Robjects for Children

Sonic Playgrounds
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

Almer Connect
