Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

Sonic Interaction Design

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

BeWear
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

Immersion by Inclusion

Enactive Environments

ISEAR

MyoSuit
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

SID Cost

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design

Birdly

STST = Science Toys : Science Tools

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies

Robjects for Children

Almer Connect

Graphomat jr.

Shape Changing Surfaces and Structures

you+care

The Stuff Between Us

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

A-Int

Sonic Playgrounds

VOGST

EcoTiles

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

Interfacing the Ocean

Through Momentum

NetStepper2 wireless motion controller
