Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

Birdly

Graphomat jr.

Robjects for Children

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies

HyperAura

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

Shape Changing Surfaces and Structures

MyoSuit

ISEAR

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation

Enactive Environments

SID Cost

NetStepper2 wireless motion controller

Through Momentum

Sonic Playgrounds

you+care

Sonic Interaction Design

STST = Science Toys : Science Tools
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design

EcoTiles

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

The Stuff Between Us

Immersion by Inclusion

BeWear

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems

Almer Connect

Interfacing the Ocean

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

A-Int

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training
