Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies

VOGST

Sonic Interaction Design
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

SID Cost

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation

STST = Science Toys : Science Tools

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

A-Int

NetStepper2 wireless motion controller

ISEAR

Interfacing the Ocean

Birdly

Almer Connect

you+care

The Stuff Between Us

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

HyperAura

MyoSuit

Through Momentum

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design

Enactive Environments

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)

Robjects for Children

Sonic Playgrounds

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

Immersion by Inclusion

EcoTiles

BeWear

Shape Changing Surfaces and Structures

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

Graphomat jr.
