Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

HyperAura

The Stuff Between Us

Through Momentum

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation

Graphomat jr.

Immersion by Inclusion

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems

Enactive Environments

BeWear

SID Cost

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

A-Int
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

you+care

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)

NetStepper2 wireless motion controller

STST = Science Toys : Science Tools

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

Sonic Playgrounds

Almer Connect

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

Shape Changing Surfaces and Structures

EcoTiles

Sonic Interaction Design

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies

Robjects for Children

Birdly

MyoSuit

Interfacing the Ocean

ISEAR
