Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

HyperAura

Immersion by Inclusion

Birdly

Interfacing the Ocean

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training

A-Int
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

EcoTiles

NetStepper2 wireless motion controller

Almer Connect

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

MyoSuit

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design

Sonic Interaction Design

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation

VOGST

Graphomat jr.

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems

STST = Science Toys : Science Tools

Enactive Environments

SID Cost

Robjects for Children

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

you+care

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

ISEAR

Shape Changing Surfaces and Structures

BeWear

Through Momentum

Sonic Playgrounds

Basic Interaction Design for Networked Artifacts
