Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

SID Cost

BeWear

HyperAura

The Stuff Between Us

Almer Connect

MyoSuit

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

Sonic Playgrounds

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies

Birdly

EcoTiles

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

you+care

Enactive Environments

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

NetStepper2 wireless motion controller

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training

ISEAR

Shape Changing Surfaces and Structures

Robjects for Children

VOGST

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design

Through Momentum
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation

A-Int

STST = Science Toys : Science Tools
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

Graphomat jr.

Interfacing the Ocean

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems

Immersion by Inclusion
