Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

SID Cost

A-Int

Through Momentum

ISEAR

NetStepper2 wireless motion controller

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems

Immersion by Inclusion

BeWear

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation

MyoSuit

Sonic Interaction Design

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training

EcoTiles

STST = Science Toys : Science Tools

Sonic Playgrounds

The Stuff Between Us

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

Enactive Environments

Almer Connect
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

HyperAura

Robjects for Children

Interfacing the Ocean

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design

VOGST

Birdly

you+care

Graphomat jr.

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

Shape Changing Surfaces and Structures
