Forschung
Die Forschungsschwerpunkte der Fachrichtung Interaction Design bilden sich aus den Forschungs-Clustern "Enivronment", “Health”, “Embodiment” und “Immersion”. Dozierende und wissenschaftliche Mitarbeiter, aber auch BA- und MA-Studierende entwickeln in diesen Bereichen vielfältige Forschungsperspektiven mit interdisziplinären Kooperationspartnern. Die Fachrichtung unterhält ein Physical Computing Lab und entwickelt momentan ein Materialforschungs-Archiv.
Für Anfragen zur Forschung wenden Sie sich an Prof. Dr. Karmen Franinovic, Fachrichtungsleiterin Interaction Design und Vertiefungsleiterin MA Interaction Design

Sonic Playgrounds

ISEAR

Shape Changing Surfaces and Structures

Robjects for Children

Almer Connect

The Stuff Between Us

Birdly

Enactive Environments

NetStepper2 wireless motion controller
The Impact of Deepfakes in Virtual Reality Scenarios for Mental Health Therapy

Digit Soil Membrane-Soil-Interface

TOFI: Tongue Fitness through Wearable Technology and Interaction Strategies

Spaces of Attention (Räume der Aufmerksamkeit)

HyperAura

MyoSuit

STST = Science Toys : Science Tools

SID Cost

Interfacing the Ocean

A-Int

Closing the Loop of Sound Evaluation and Design

EcoTiles
Social VR: Training Toolkit for the Assessment of Emotional Maltreatment of Children

Graphomat jr.

BeWear

LINA: Shared Large-scale Infrastructure for the Development and Safe Testing of Autonomous Systems

VOGST

Immersion by Inclusion

you+care

Basic Interaction Design for Networked Artifacts

Soft Actuators for Shoulder Rehabilitation

Responsive Environment for Stroke Rehabilitation

Evaluation of Feedback-Systems in automated Gait Training

Through Momentum
